zaterdag 4 januari 2014

jeugdherinneringen

hoe vaak ik zo over het meer heb gekeken, .. elke keer is het anders.
even later krijgt de lucht steeds meer een gouden gloed
de verwaaide strepen die vliegtuigen achterlaten in de lucht
de zon zakt, werpt een mooie lichtstreep over het water
er  staat nog steeds een aardige wind, die ons tegen de steiger blaast
de havenmeester had ons al gewaarschuwd voor de eenden op de steiger, vooral wat ze er achterlaten
vanaf het paadje langs het water zie ik Aad in de stuurhut met z'n boek.


mooi zo'n knot..
op de terugweg even een foto gemaakt van wat knotwilgen
de melkstal en de koeienbocht, ik ging vaak de koeien uit het land halen met de zoon van de boer, 
wat een bouwsel...
als ik terugloop, kom ik langs het voormalige kippenhok annex garage, de kippen scharrelden over het hele erf , dus veel gras was er niet, de eieren legden ze in het hok.

van voor de Boerderij kijk ik terug naar de haven waar de Anthonetta ligt
dit is het haventje naast de boerderij van pennings waar ik mijn jolleteje had ligge, links het botenhuis van de fam. Klomp waar de draak in lag, aan de kop het huisje, rechts het mini huisje van de fam. van Klaveren die ook een oude reddingssloep hadden met kajuit en zeilen. de huisjes waren allemaal donkergroen, wat ik echt veel mooier vind, ze gingen veel meer op in de natuur.
voor ons huisje de koeienbocht 
het is één van de mooiste plekjes, niet direct aan het meer, dat had het voordeel dat je veel meer privacy had, en een prachtig uitzicht over de weilanden en Ouda Ade. en de Boerderij van Chris van der Poel aan de zijkant.
....waar ons zomerhuisje staat, vind het nog altijd verschrikkelijk dat we het zijn kwijtgeraakt, het is nogal veranderd, ziet er veel keuriger uit, ons huisje was eerst donkergroen en er zat een waranda aan, die nu verdwenen is.
en wandel nog even door naar het erf van de voormalige boerderij van Pennings..... 
ik loop even naar de havemeester, om liggeld te betalen voor de nacht extra

Geen opmerkingen: