donderdag 2 januari 2014

een wandeling en een Ibis

als we terug zijn in de stuurhut zien we hem na een tijdje op het dak van een van de zomerhuisjes zitten.
ik start een soort discussie op facebook en zoek een beetje op internet (werkt hier erg slecht trouwens)
en kom er al snel achter dat het óf een Australische Ibis, of een Heilige Ibis moet zijn.
(volgens Ita in Nieuw Zeeland is het een Australische, ze schijnen daar veel voor te komen en alle vuilnisbakken te plunderen.
bijna terug aan het Vennemeer, zien we in de weide achter het clubhuis een vreemde vogel, 
de soos is gesloten (helaas)
we lopen richting Kaagsoos
 ik ken elk plekje hier, de boerderijen, zomerhuisjes de mooie sloten en weilanden, hier ligt een deel van mijn hart.
jeugdherinneringen in zo'n omgeving, die vergeet je nooit.
tussen de weilanden door, er zijn dingen veranderd zoals overal, maar ik voel me hier zó thuis 
we lopen langs al min vetrouwde plekken, 
we besluiten een nieuwjaarswandeling te gaan maken
nieuwjaarsdag prachtig zonnig weer, de ganzen zijn na een nacht weg weer neergestreken,

Geen opmerkingen: