zondag 12 mei 2013

museumhaven Vreeswijk en kleine werkzaamheden in de stuurhut

 dus Aad maakt et een mooi plankje waar we binnenkort nog wat isolatie achter schuiven. alle beetjes helpen.
tussen de stuurhutwand en de ingang naar de roef zit een ruimte waar van alles invalt, en je kan er moeilijk bij als je het eruit wilt pakken,
prima, zo raken we het latje niet kwijt

als ik terugkom is Aad al aardig opgeschoten
de "Door GunstVerkregen" kennen we wel, hij lag hier al toen we binnenvoeren, misschien gaat hij maandag ook de helling op
vreemde hijskraan, 
 in het weekend mag er op de werf niet gewerkt worden kale boel zo de helling.
maar het ziet er goed onderhouden uit
ditbeurtscheepje kwam gisteren binnevaren en moet nog op de helling, 
deze smurf ligt aan de overkant van de helling naar mijn mening mag hij er wel eens op.

nog wat schepen die hier in de haven horen
de Janna, is net van de hellig en ligt weer op zijn plaats, het vlak is gehydrojet, we hebben een paar dagen geleden gekeken, dat ziet er prima uit. Gisteravond hebben we het schip van binnen gezien en koffie gedronken, mooi schip! en achter het mooie schip het voormalige Christelijk schippersinternaat, ook een prachtig gebouw.

want anders ben je die dingen zo kwijt.
 Aad is bezig om in de stuurhut een opbergplaatsje te maken voor de latten die 's nachts onze schuifdeuren barricaderen,
ik loop richting de werf
vanaf de overkant van het water genomen
er liggen kinderhoofdjes op de kade, maar waarom ze daar van dat vreselijke zwarte grit tussen strooien?
naast de brug deze ronde plaquette
ik loop over de museumhavenbrug, die de toegang vormt tot de haven, tussen de gele flatgebouwen ligt een jachthaventje. 

Gisteren heb ik de roef eens goed schoongemaakt, het verbaast me hoe stoffig het daar kan worden, eigenlijk verwacht ik dat niet op een schip. 
Ik loop een rondje en tref op het schip achter ons het bekende verschijnsel aan een meerkoet op een nest naast het roer.
ons plekje in Vreeswijk, rustig is het hier het weer behoorlijk wisselvallig, als de zon schijn is het aangenaam buiten, maar als het regent wordt het donker en wil je de kachel aan.

Geen opmerkingen: