woensdag 16 januari 2013

Sneeuw

maar als ik terugkom heeft Aad alles schoon en kan ik met een gerust hart aan boord stappen

vooral de muur is prachtig

een plaatje....toch?

een sluier van besneeuwde struiken over de kaderand

ijspegels aan de Mathilde
de Hoop vanaf een afstandje in vol ornaat
dat ziet er wel erg anders uit, mooier nog dan hij al was.


en dan gelijk maar de Hooihandel, Peter en Jill hebben hun schip nog nooit met sneeuw gezien, dus nu voor de lui in Engeland, hier is jullie schip, mét sneeuw

Ron vroeg me foto's te maken van de Hoop, dus hier zijn ze dan 


een waterig zonnetjeboven de IJssel
aan de kademuur blijft ook sneeuw hangen
het remmingwerk met sneeuw




ik loop weer naar de overkant om onze krant te halen

de ronde vormen van zo'n oude Volvo zijn nog mooier onder een laag sneeuw.



je kan in een bootje ook aardig wat sneeuw verzamelen
een lier decoratief versiert met een laagje sneeuw.


van de ruiten smelt het af, maar de ramen van de werkplaats liggen onder een laag sneeuw, daar stoken we niet. het is er dan ook behoorlijk donker
toch ligt er een aardige laag op de luikenkap

en een paadje over het werfterrein
na de loopplank nog even het gangboord
dus Aad pakt de bezem
het is nog niet zo'n dikke laag, maar van de looplank af dat gaat zo niet
gisternacht is het gaan sneeuwen, dat maakt het hier wat mij betreft nog leuker, ik prefereer sneeuw en vorst boven wind en regen.
er ligt ook aardig wat tegen de deurtjes aangewaaid, grappig als je de deur open schuift en er ligt zo'n rand sneeuw op de drempel



Geen opmerkingen: