donderdag 17 januari 2013

ijs, ontluchting en het kappen van bomen

nog even naar de IJssel gelopen, met koel licht van een winters zonnetje

de brug boven de sluisdeur 


hier zie ik niet veel aan
het hout wordt netjes gestapeld
dan staat daar zo'n kale boom, zijn takken geamputeerd, zo triest ziet het eruit

eerst de takken eraf, daar is nog niet veel te zien.
 ik word daar altijd wat droevig van
die moeten helaas dus om.
naast het schipperswachtlokaal staan een paar flinke grote beuken, waarvan er twee ziek schijnen te zijn,
het luik boven erft hebben we schoongeveegd, anders kunnen we niet bij onze houtvoorraad
als het zo doorvriest kan er binnenkort geschaatst worden
 al is het nog niet helemaal dichtgevroren
en er ligt ijs
 deze zit onder de stuurboord treeplank

 en boven de dagtank
de buizen boven de grote tank aangesloten
 Piet haalt netjes de braam weg
onder ons bakboord treeplankje, (volgens Piet heet het bordes) een gat geboord
 nu was de grote tank aan de beurt
gisteren verder met de ontluchting
en wat een uitzicht
op de roef een aardig laagje sneeuw, ik geniet van van het stralende weer en de witte omgeving
gisterochtend heerlijk zonnig,

1 opmerking:

Vallypee zei

Ik vind het altijd mooi in de sneeuw - voor de eerste dagen! Maar met de zon is het prachtig. Vandaag was alles wit en dat vind ik niet leuk.