donderdag 29 september 2011

de Helena, de Onthaestingh, en Lau

Vandaag was ik toch weer even aan het zeilen, er stond ondanks de voorspellingen een pittig windje.
Dus over de Kever richting Spijkerboor en Zweiland, waar ik met halve wind in plané richting Kaagsoos voer.
Opeens hoorde ik achter mij wat motorgeluid, daar de wind bij de Kaagsoos toch minder werd, keerde ik weer richting Spijkerboor, en zag to mijn verbazing een politiebootje, vier grote schepen, waarvan de eerste de Helena, de tweede en derde kende ik niet en de vierde was de Onthaestingh met aan het roer Wim Knol, ik zwaaide , maar weet niet of hij mij herkende.

De stoet werd afgesloten met nog een politiebootje, dat tot mijn grote verbazing omkeerde, mij volgde, en al gauw naast mij voer. natuurlijk dacht ik dat er iets aan de hand was, maar al gauw kwam ik tot de ontdekking  dat een van de politielui Lau was, die we twee jaar geleden in Groningen op onze hekgolf hebben meegesleept.

2 opmerkingen:

vrouwe LENIE ANNA zei

Leuk om de Anthonetta in het ECHT te zien. Jarenlang volgen wij (vrouwe LENIE ANNA) jullie en nu life aan de overkant van de Balgerij. Goede vaart. Wij gaan de Stellingroute doen, en jullie? Met vriendelijke groeten, Jaap en Frieda

Carla Yvonne Noomen zei

Ha Jaap en Frieda, dak voor jullie bericht, en ja leuk om elkaar zo tegen te komen, de Balgerij is één van onze favoriete plekjes,
ik zal proberen te reageren op jullie blog, maar dat lukt meestal niet, ik weet niet waarom niet, maar dat is een p¨robleem. Wij varen morgen naar Gouda terug, veel plezier op jullie Stellingroute,
Carla en Aad