maandag 18 mei 2015

terugweg Vianen-Gouda en twee jarige Jobs met Champagne


Aad kijkt het feest een beetje aan..


en aangezien ik nooit leuk op foto's sta en deze meevallen zet ik ze er allemaal op..!!
en dan krijgen peter en ik ons verjaardagskado Champagne..
nou ja, ik een wijntje
ik drink met Jill een biertje op de luiken

peter en Jill zijn opgestapt bij de sluis en Aad vaart achteruit terug naar onze plek
dus met vereende krachten halen Aad en de sluiswachter de struik eraf.., trouwens zoiets wil je ook niet in je schroef hebben..
dan werkt het niet goed natuurlijk
aan de sluisdeur aan de binnenkant hangt een struik.. tussen de schuif
dus even een tros over bakboord
dan liggen we voor de Mallegat.. waar we een half uurtje moeten wachten..
de molen aan de punt..
de watertoren..
voorbij Moordrecht zien we in de verte de Gouwekerk... bijna weer in Gouda..
een verassing ze weer te zien..
een eindje verder lopen we het tjalkje op van Peter en Lemke voormalige overburen uit het Haringvliet
als we de IJssel invaren zien we verscholen achter het bunkerstation de Goede Gunst van Teun en Cock.., Cock zwaait ons na teun is in geen velden of wegen te bekennen..
we lopen de Emma op..
er wordt aardig gebruik gemaakt van de blauwe borden..
we varen netjes verkeerde wal op verzoek..

en dan begint het gedoe met blauwe borden..

 kribben begroeid met fluitekruid..
het kanaal uit en de Lek op in de afvaart

ze lopen mee en zwaaien ons bij de sluis uit..
we zetten ze af aan het sluiseiland..
8 mei weer onderweg naar Gouda, Sanne en Thijken varen een (piep)klein eindje mee, lan ge noeg voor Thijmen

Geen opmerkingen: