dinsdag 22 juli 2014

ankeren op de Kleipoel

eind van de middag kwam mijn oom Jacques,  mijn neef Jeannot kwam ook nog een paar uurtjes langs, daarna met Sarah een eenvoudige maaltijd gemaakt en met Jacques gegeten, het gepraat van Engels Frans en Nederlands door elkaar is wel wat rommelig maar ook gezellig. ik ben lang niet Frankrijk geweest maar het was te volgen, en af en toe een woordje Frans meespreken is ook leuk, maar ik zou wel aardig moeten oefenen om me er weer aan te wagen.
Peter en Jill langszij
normaal vaar je in drie kwartier/een uurtje naar leiden, maar nu lagen we na de Spanjaardsbrug 20 minuten voor de Sumatrabrug te wachten, en tussen de bruggen nog eens 20 minuten, dat hebben we hier nooit, maar ja hoogseizoen! de beloning was een plek aan ons vertrouwde Ankerpark, daar kan je nu niet op rekenen, we liggen ook nog in de schaduw van de kastanjebomen..
als we op de Kever varend achterom kijken zien we de Hooihandel achtervolgd worden door een stel lelievletten van de scouting
de polders hier daar krijg ik nooit genoeg van.
zondag zou het weer slecht worden dus we vertrokken redelijk vroeg richting Leiden, na uit bed zo in het water te zijn gedoken.
met z'n allen gaan zwemmen, voor Sarah was het de eerste keer in het water waar onze hele familie zo thuis is,
in de middag aangeland op de Kleipoel een heel klein meertje aan de Kaag, daar ligt normaal nooit iemand maar nu moesten een beetje passen ne meten om het anker uit te gooien, maar gelukkig was de rest na een paar uur vertrokken en bleven we met twee schepen achter
Sarah had het wel naar haar zin, met haar tablet op schoot lekker op de treeplank naast de stuurhut

de Hooihandel paste er net bij in de sluis wij moesten wachten
en Sarah mijn nichtje uit Canada aan boord
zaterdag vetrokken uit Gouda samen met de Hooihandel

Geen opmerkingen: