maandag 28 april 2014

Friet van Aniet

nadat we de patatjes ophadden zijn we door geroeid naar Koos en Willy, waar wijn hebben gedronken, daarna hebben we de roeiboot maar naast de Turfschuit laten liggen en zijn naar huis terug gelopen.
er valt aardig wat te vangen hier..
onder de steiger stond de gebruikelijke reiger te vissen
en in de rij, het was behoorlijk druk
het bootje vastgeknoopt
wij gingen er een eindje achter liggen
er kwam  een watertaxi voorbij, die eerst afmeerde aan de steiger,
de rest ziet er nog zo uit.. maar dat gaan we binnenkort aanpakken met alle schippers,
je kan van hietaf zien hoe mooi de paalkoppen geworden zijn
Joost keek ons na
voor de boeg van het schip van de Friebels langs
ik zou roeien, tenminste heen..tegen wind en stroom in
gisteren hadden we patatjes willen eten, maar "friet van Aniet"stond niet op de bol, dus zijn we vandaag maar gegaan met het bootje van de buren,

Je kan wel merken dat het hier Brabant is de sfeer is veel Bourgondischer waar wij ons wel bij thuisvoelen.
we hebben Sybille ook ontmoet, die de jongens kwam opzoeken, zeer aardige vrouw, een Limburgse, die getrouwd is met een Woerkummer en zo hier verzeild is geraakt.
toen Frieda en Jaap er waren zagen we de jongens thuiskomen, we zagen Arend op de steiger stappen met een fles witte wijn, en zijn er wat later bij gaan zitten, het werd erg gezellig, toen het wat afkoelede hebben we de hele handel verplaatst naar de stuurhut. waar we ok bezoek kregen van Harrie, die ook van gezelligheid houdt
vandaag een rondje Woerkum gelopen, toen ik terug kwam zag ik opeens de Lenie Anna aan de steiger liggen, dus liep ik even langs om gedag te zeggen.Frieda en Jaap liepen op mijn verzoek nog even mee naar de Anthonetta, we hebben thee gedronken in de stuurhut en wat bijgekletst..