donderdag 20 februari 2014

Indisch eten, koffie zetten een glaasje Port

een fantastische dag en dan om een uur of 10 vertrekken we, Jacques trekt verbaasd zijn  wenkbrauwen op, 10 uur is best vroeg, maar wij hebben nog trek in een biertje en willen nog even de kachel opstoken en ons bed voorverwarmen. Dus trekken we aan onze stutten, nagezwaaid door Jacques.
reuze gezellig wordt het nog
daarna wordt er nog een hele tijd geouwehoerd, zoals dat heet, over wetenschap, familie en avonturen.
thuisgekomen drinken we eerst een glaasje Port, dan eten we heerlijk, na alles eerst in de magnetron gestapeld en opgewarmd te hebben, daar na koffie, hij zet, ik maal met de wandkoffie molen, Aad 70x malen ik 60 en Jacques 50.
maar een half uurtje later pakken we de bus, ik heb nog twee boeken aangeschaft, alles is zo ongeveer €3.
helaas zijn daar geen boeken meer over te vinden bij "voorheen" de Slegte
Aad kan het prima met hem hem vinden, ze hebben dezelfde belangstelling voor (exacte)wetenschap.
iets langzamer gaat het wel maar wat wil je zo erg is dat niet we hebben per slot van rekening alle tijd.
maar de benen willen nog prima al gaat het langzamer, wij passen ons tempo aan, hij wordt wel ouder zegt hij, (95) ik zeg dat ik nog nooit een 95jarige heb gezien die nog zo is als hij(elke week uit naar het Bimhuis, met auto en vriendin, of zelf met trein en bus)
we spreken wel af de bus terug te nemen, hij is al komen lopen en dat is wel een km of 2.
We lopen door de stad richting de Slegte, of wat daarvan over is, er worden resten boeken verkocht op de begane grond, voor zolang het nog duurt. Inmiddels is Polaris ook weer open.
het geheel pakket eten wordt in zijn rugtas gehesen, en denk maar niet dat je iets mag dragen!!
we zoeken zorvuldig allerlei lekkers uit.
Gisteren afgesproken met Jacques bij de brug (met het dak)over de Nieuwe Rijn, we spraken af Indisch eten te gaan halen, een traditie in mijn familie, zijn generatie (ook mijn moeder (1916)) is in zijn geheel in Indonesië geboren en deels opgegroeid




Geen opmerkingen: