maandag 30 december 2013

avontuur met het volgbootje (zonder geluk vaart niemand wel)

Zo zie je maar zo'n electrisch motortje is erg leuk maar windkracht 6 trekt hij niet.
Al met al ben ik blij als we in de Balgerij arriveren we bedanken hem. hij blijkt de molenaar te zijnvan de molen op Kaageiland.
nou ja zonder geluk vaart niemand wel.
Hij is bereid mij te naar de Balgerij te slepen, dus we knopen onze vlet achter de zijne en we zijn al gauw op weg.
ik maak me enige zorgen, heb op de terugweg de wind tegen, maar ik heb het motortje erbij, dus steek ik van wal, het eerste stuk gaat goed, de motor voluit, en ik moet behoorlijk aan de riemen trekken.
Ik ben me ervan bewust dat Aad niet ziet hoe ik worstel, ik ben bij de laatste bocht waar ik de wind vol op de kop krijg.
op het moment dat ik de bocht om roei, besef ik al gauw dat dat niet gaat lukken, ik heb al een blaar in mijn handen, wat niet zo erg is, maar ik besluit het op te geven en mij terug te laten drijven naar een rijtje huizen op Kaageiland vlakbij de ringvaart, terug bij af dus.
Ik bel Aad en vertel wat ik van plan ben. In het ergste geval kan hij mij met de Anthonetta komen halen.
ik knoop het bootje vast in het haventje en bel aan bij een huis waar ik vriendelijk te woord gestaan wordt door een oudere heer, die mij zegt dat er geen otorboot in de buurt beschikbaar is, ik sta even na te denken, en opeens zien we een motorvlet langsvaren, we steken onze hand op en de man groet terug. We beginnen druk te wenken en zien tot mijn opluchting dat hij keert en onze kant uitkomt
in de haven staat zo wie zo niet veel wind, maar we merken dat het verderop tegenvalt. we hebben wind mee, dus het roeien gaat prima en een kwartiertje later stappen ze van boord.
tenminste Lucia roeit, we hebben wind mee.
na enige tijd breng ik met het volgbootje Pieter en Lucia naar de Huigsloterdijk langs de Ringvaart

Geen opmerkingen: