maandag 28 oktober 2013

zuid-westerstorm op de Merwede/Waal

 dan scheert de zon opeens over het water.... 
de boei krijgt het ook te verduren

nou ja mooi of niet??
hier lijkt het wel een walrussnor
ik volg het schip een tijdje met de camera
prachtig gezicht
de schepen in de afvaart, hebben de wind tegen, maar ze varen flink door, het boegwater slaat over voordek en luikenkap
we kunnen de zon hier in het water zien schijnen
ik zal iedereen mijn haar in de wind besparen, ik zie er dan uit als een heks, Aad doet het beter, kapsel Jan Wolkers
we raken hier regelmatig aan de praat met wandelaars en fietsers, zelfs vandaag 
de golven werden steeds heftiger, met flinke schuimkoppen
het regende, de zon scheen en dan kijk je waar de regenboog staat, in dit geval boven de Waal tegen een donkere lucht
in het park lageen boom omver, en toen ik terugkwam waaide ik bijna van de dijk af. de lucht en het water hadden een onheilspellende kleur
vanmorgen een beetje opt tijd boodschappen gedaan, er stond al een aardige zuid-wester, onze vlaggen wapperden er lustig op los.


Geen opmerkingen: