dinsdag 1 oktober 2013

bemanning op de Pagan,



alles is weer terug en iedereen stapt bij elkaar aan boord om weer even bij te praten

en dan borreltijd
we meren af aan de Anthonetta 
dan zijn we weer terug op de Kever Rik gaat naar voren om het zeil te laten zakken.
we passeren een startschip op het Zweiland, het aantal fenders staat voor het aantal minuten voor de start

Gerrit aan de fok
de Xylos
 Edith doet de stuurboordfok en kluiver, ik bakboord.
Rik kijkt naar de Jason, die onverslaanbaar is 

de volgende dag ga ik ook mee als bemanning bij de wedstrijd



 ik krijg wel wat last van de schittering van de zon op het water
 de Krab vaart voor ons
 we hebben één rif in het zeil, geen topzeil en geen vlieger

over de Kever naar het Spijkerboor

windkracht 4
er staat een stevige bries,
 Rik hijst de zeilen Edith aan het roer

Aad vaart mee op de Bruintje Beer
dat doe ik graag, want er staat te veel windvoor mijn  jolletje
Rik heeft gevraagd of ik mee vaar op de Pagan, 
Jill zit lekker onederuit op twee stoelen
er wordt afgesporken om een achtje over de plassen te varen met alle zeilende schepen
Aad teert nog even het presenningband
 en later wordt de tent opgezet.

terug in de Balgerij wordt het hele zooitje aan wal gesjouwd

Geen opmerkingen: