vrijdag 30 augustus 2013

waterkaarten, schuren, zwemmen en zeilen in de haven

we spreken gelijk af om 's avonds op het strandje te gaan zwemmen, dat wordt een beetje vaste prik, elke avond met Derk zwemmen. ik werd vanmorgen helaas wakker met een (erg) stijve nek, maar misschien kan ik even oppassen dan kan Astrid mee als ze wil.
Aad maakt foto's 
mooi gezicht zo'n leuk klein bootje met vader en zoon
 terwijl ik Naar de Goede verwachting loop zie ik Derk en Willem door de haven zeilen,
terwijl Aad de roef schuurt ben ik bij Koos en Willy bezig om de electronische waterkaarten van Stentec te downloaden met WinGPS, het programma waar ze op draaien. We bestellen een GPS muis, hoop dat hij er vandaag is dan moet ik nog een driver downloaden voor Windows 8, dan moet het werken.
 de eigenaar heeft veel verhalen, zoals de meeste schippers. Wij horen dat graag aan.

 we sprene de eigenaar, het scheepje blijkt altijd in de familie gebleven maar is nu in gebruik als vakantieschip. ze hebben zeker 30 oude foto's vanaf het begin in 1924. wat vooral leuk is omdat het familie is.
de Emmanuel een leuk beurtscheepje uit Numansdorp komt de haven in en meert een paar plaatsen verder af
de reddingsboeien hangen in de weg die leggen we op de stuurhut.
 lak ik raampjes en kozijntjes van de roef nog een keer.
terwijl Aad bezig is het roefdak schoon te maken, zodat het geschuurd en geschilderd kan worden


Geen opmerkingen: