maandag 19 augustus 2013

de haven in


en dan deze nog, Hollandse blauwe lucht met wolken, recht boven ons
en dat ga ik ook doen
als ik terug aan boord kom zit Aad te lezen op het voordek
voor dit soort uitzichten zijn panoramafoto's heel geschikt.
een panoramafoto, tweede van rechts de Anthonetta
 daarachter kijk je uit over de Merwede
dan van boven op de stadswal, het prachtige gezicht op de museumhaven  
dan passeer ik de Goede verwachting en zie nog net het neusje van de (nee, niet zalm) maarde turfschuit, ons welbekend uit zijn Goudse dagen.
 zalmschouwen, oude geklonken en nieuwe gelast, vind je hier overal, uit Gorkum, Werkendam, Woudrichem en zo meer, ze horen hier bij de geschiedenis
 we krijgen niet o veel van Koos te zien, hij is zo druk als een baasje
ik loop om de werf heen.
 en blauwe bloemen
blauwe lucht 
het strandje, we zwemmen er 's avonds, maar je moet er heel erg oppassen, een meter of 5 voor de ballen kan je niet meer staan en je voelt de stroom trekken, áls je er op let.
ik kan me zo voorstellen dat mensen op dit soort plaatsen verdrinken, ze onderschatten het gevaar van de (onder)stroming.
ik ga een rondje lopen we liggen wel een eindje van het centrum, we moeten de hele haven rondlopen. wat natuurlijk geen straf is.
het stikt hier werkelijk van de poezen, tot mijn grote plezier. Er lopen ook wat (hele kleine) hondjes rond, maar gelukkig niet van die bakbeesten.
met de kop aan de steiger
 het mooi onerhouden scheepje van Arend.

 we houden niet zo van rijtjeshuizen en ook net xo van rijtjesschepen, maar we voegen ons keurig tussen de rest, op een aardig plekje als tweede naats het schip van Arend, die ons, heel aardig, van walstroom voorziet. 's avonds wordt de lucht wéér prachtig ik hoop niemand ermee te vervelen, mij verveelt het nooit.
zaterdag gaan we op het verzoek van Koos de museumhaven in,

Geen opmerkingen: