donderdag 22 augustus 2013

dagje klussen

 we zijn vroeg opgestaan want Aad is op verzoek aan het helpen met het opzetten van de feesttent.
en zo is het geworden, als het nu maar zo bleef! maar je weet nooit hoe de verf zich houdt het bruin van de stuurhut en roef wordtna een tijdje rood het rood kleur 35 van de den blijft redelijk aardig intact. het is een kwestie van uitproberen
we gaan voor een groene kleur 9 die op het schip hier op de foto zit.
we hebben nog een restje groen van het roefdak dus dat gaat erop.
helaas verkleurd het nogal snel, dus we gaan vanmiddag met de pont naar Gorkum voor andere verf,
dinsdagmiddag hebben we de feestverlichtin vast opgehangen, en die hebben we nu ook al elke avond aan. Zo'n enthousiasme als ze hier tentoonspreiden heb ik in Gouda nooit meegemaakt. het is verfrissend.
Ik zou hier best willen wonen, maar helaas krijg ik Aad niet mee.
en natuurlijk Ron, die naast de stuurhut staat te zwaaien.
terwijl we zo bezig zijn zien we in verte de Theodela aankomen
nadat Aad klaar is met schoonmaken en schuren gaat hij schilderen en ik ga de ruiten wassen die zijn helemaal smerig geworden van het water dat erlangs liep, ik neem gelijk de ramen van het ruim maar even mee. verder was het tijd de spinnepoep op te ruimen die in de stuurhut zat wat die beesten daar te zoeken hebben weet ik niet, maaar het zit vol spinnen en webben.
 en een laagje teakolie gegeven
ondertussen heb ik het schip spinnenwebvrij gemaakt, voor zolang het duurt, daarna de bakboord kozijntjes van de roef  kaalgehaald
 de kleur is hetzelfde geworden als het roefdak, we waren het rood een beetje zat
vandaag kreeg Aad het idee dat het stuurhutdak wel weer eens aan de beurt was, daar was hij wel even mee bezig

Geen opmerkingen: