zondag 5 mei 2013

65

we stappen bij Eric en Moniek aan boord, even bijpraten, heel gezellig en leuk elkaar weer te zien. als we van boord stappen is het bijna donker
als je dan zo terugkijkt over de rievier tussen riet en fluitekruid door zie je dit.


aan de overkant van de haven zie de dijk waarachter Woudrichem.

want ik kan aan het eind van de haven misschien de Anthonetta zien liggen, en ja hoor daar ligt ze.
 de steiger loopt rond, en ik ook
we komen langs iemand die nog aan het werk is dit vak moet je verstaan lijkt me niet makkelijk.
's avonds lopen we richting de haven we hebben de Oane Jacoba vanmiddag zien binnenvaren van Eric en Moniek
Dan komt er een duwstel langs, zo groot heb ik het nog nooit gezien ik schat het op zo'n 300 meter, en dan ook nog twee breed. Daarachter vaart nog een schip met witte hopen....??? we weten het niet.
we proberen het cryptogran op te lossen, we zijn al een aardig eind maar de laatste paar woorden willen nog niet erg lukken, maar we hebben nog bijna twee weken.
een bedelende zwaan, en ach we hebben nog oud brood, dus voor deze ene keer omdat ik jarig ben trakteer ik.
naast ons schip zit een meerkoet op een stel eieren, het nest wordt tussen de bedrijven door nog opgewerkt
rond het schip zwemt vanalles, futen die baltsen en ook vissen proberen weg te werken die bijna net zo groot zijn  als zijzelf, bizar gezicht, te ver voor een foto helaas.
hier heb je echt nog een oude mannen hangplek zoals je vroeger in ieder dorp had
vandaag 65 geworden, pensioen dus! op de AOW met ik een maand wachten, maar het is stralen weer vanmorgen wakker geworden van de vogels. de veerpont begon omdat het zondag is pas na twaalven,
lekker met koffie op het voordek een ideale dag

1 opmerking:

Vallypee zei

Gefeliciteerd, Carla! Mooie foto's gemaakt. Rustig aan bord in Woudrichem! Knuffels!