maandag 22 april 2013

de Stolwijkerschutsluis en het mirakel

Martine kwam er ook bij zitten, het weer was heerlijk, ik geniet zo van buiten met een drankje, eindelijk voorjaar, tenminste af en toe.
de mannen zaten met een biertje
terug kwam ik langs Martine die druk was met schoon schip maken
de haven wordt wat leeg, nu iedereen naar de overkant gaat, maar de magnolia bloeit 
 als je omhoog kijkt zie je dit trapje
op de terugweg liep ik over de sluis
de Gouwestroom naast de Vriendschap
het is een mooi plekje daar, je kan daar de Actief zien liggen met nog een paar schepen
zaterdag wordt er een toneelstuk opgevoerd waaraan een aantal schippers meedoen:
"het mirakel van de sluis"
Ze liggen daar vast klaar voor de feestelijke opening van de gerestaureerde sluis.
gisteren liep ik langs de IJsseloever om foto's te maken van de schepen uit onze haven die al bij de Stolwijkerschutsluis liggen.


1 opmerking:

Vallypee zei

Heel mooi foto's, Carla! Ik vind ze altijd prachtig. Je bent een heel goed fotograaf! Heb je ooit bedacht dat je een boek van je foto rapportages zou kunnen maken?