zondag 20 januari 2013

ijs en sneeuw

maar de sneeuw maakt alles wel mooier.
toen het begon te schemeren zagen we een klein streepje geveegde baan, maar of dat er morgen nog is??
wij hadden ondertussen het kacheltje in stuurhut aangedaan, het was er -2 maar het is in een minuut of vijf aangenaam warm
 jammer van het mooie strakke ijs.
al werd het wel geprobeerd
 daar valt toch echt niet tegenop te schuiven
de sneeuw werd dikker
er werd een kruiwagen over ons schip getild, en daar na lieten ze hem op het ijs zakken, ik begrijp nog niet wat het plan daarachter was.
de sneeuwschuivers kwamen te voorschijn
wég mooie gladde baan.........!
maar in de middag begon het toch te sneeuwen, en met een gure wind stoof de sneeuw over het ijs,



mooi ijs of niet???

 leuk geluid ook, dat gekrabbel langs het schip.
er werd dus al vroeg geschaatst
er stond een koude wind, geen zon, maar ik ben even een rondje gaan lopen
het begon zo mooi vandaag, ik heb hier zelden mooier ijs gezien,

2 opmerkingen:

Vallypee zei

Prachtig, Carla! Ik vind het zo erg mooi als ik mensen op het ijs zien. Ik kan mezelf niet schaatsen maar voor mij is het een echte Nederlandse ding.

Carla Yvonne Noomen zei

Dag Val,dank voor je reaktie, het schaatsen is zo leuk om naar te kijken vanuit onze stuurhut, het ijs was zo prachtig, toen we in Rotterdam lagen hadden we dat nooit, door het tij en de stroom, dus we genieten er hier erg van. Helaas is het nu veranderd in een soort zachte prut, je kan er niet meer op dat is te gevaarlijk.
nu hopen we dat het voorjaar snel begint en datr de dagen snel langer worden.