donderdag 24 januari 2013

brandweer van de Croda helpt verbeteren ijs

het bracht mij wel wat terug in de tijd, toen van mijn 10de tot mijn 16de jaar op een pensionaat zat, zeg maar kostschool, gebruikten wij de grote rollen brandslag altijd om de grote cour (speelplaats) onder de spuiten, dat moest je goed verdelen, met je vinger in de straal en dan 3x per avond een dunne laag, dan konden we na drie nachten vriezen schaatsen, dat was leuk.

maar of het echt glad ging worden kon ik nog niet zien
er werd nog heel wat sneeuw geschoven


de pakken vielen wel op in het flitslicht van mijn camera
een aantal schippers werkten mee om hier en daar nog wat glad te strijken



en ook  niet op een man minder of meer, met flinke stralen bluswater werd het ijs besproeid
er werd niet op een slang minder of meer gekeken
ontzettend leuke actie

met trok er groot materieel voor uit
gisteren eind van de middag kwam ik thuis en hoorde van Aad dat de Croda de bedrijfsbrandweer wilde inzetten om het ijs in de kom te verbeteren



Geen opmerkingen: