woensdag 12 december 2012

Kaarsjesavond

Als we weer zijn afgemeerd komt Peter van Aquarius een pakje brengen met voor Aad een Tshirt van Peter en Jill. dat is echt leuk. Dus Peter en Jill we wíll keep calm and tuesday we wíll fire up the Gardner again, and sail to Leiden

met achter ons aan de Jacob en de Johanna
Door de brug zwaaien we en varen kop voor weer naar onze plek.
om 15.40 voeren met Ron aan het stuurwiel achteruit de Kattensingel af, door de brug

maar haalde het niet bij gisteravond
de zon kwam nog aardig rood op

ik liep nog een rondje

de lichtjes hebben we de hele nacht laten branden, en de volgende ochtend was het prachtig weer

toen de zon rood-goud onderging héb ik foto's gemaakt, de koekoek rood-goud verlicht op de voorgrond, maar helaas volgens de wet van Murphy heb ik juist de mooiste per ongeluk gewist.
de ruiten zijn beslagen en buiten foto's maken dat wordt niet veel
en dan als het donker wordt bakken we zoals gewoonlijk op dinsdagen pannekoeken voor de kleinkinderen.Ik steek in de stuurhut kaarsen aan, 
over de brug en dan langs het regentesseplantsoen naar (halverwege) de eerste steiger
 vroeger kregen we walsstroom van de brug, een paar metertjes kabel over de kop en dan was je er, maar om de lichtjes te kunnen laten branden moeten we eerst zo´n 100 mtr kabel uitrollen
de bedoeling is om met onze feestverlichting bij te dragen aan de feestvreugde van langswandelende menigte
 de Johanna aan de kade, wij daarnaast met de kop in de brug en naast ons de Jacob
Gistermiddag met de Johanna en de Jacob, naar de Kleiwegbrug gevaren

3 opmerkingen:

Vallypee zei

Oh Carla, soms wil ik huilen als ik jouw foto's kijken. Ik mis mijn bootje en ik zie dat je en Aad een leuk leven heeft met varen enz. Mooi.

Ik wens jullie fijne kerstdagen en een leuke vakantie. Gelukkig nieuw jaar!

Carla Yvonne Noomen zei

Dag Val, wat akelig dat je je bootje mist, kan je niet ruilen met je dochter en weer terug aan boord gaan,
dinsdag gaan we varen, we zijn terug begin volgend jaar, kom maar een keer aan boord van de Anthonetta in Gouda lijkt me heel gezellig.
jij ook fijne Kerst en een heel gelukkig 2013

Vallypee zei

Veel plezier met je kerstvaart:) en ja, ik zou het heel fijne als we jullie in 2013 kunnen bezoeken. Knuffels!