maandag 26 maart 2012

Station Antwerpen

en dan nog overal goud, je weet niet wat je ziet, toch blij dat ik mijn tablet bij me had.
(het station is pas een jaar of twee klaar.)
de kopgevel, niet te versmaden

boven komen ook nog treinen binnen, 
Ze hebben het hele station laten staan en er een constructie binnenin gebouwd, ondergronds, later zaten we op een terras met een prettig oud stel (onze leeftijd dus) de man vertelde ons dat ze er aan begonnen zijn toen hij nog jong was, kan je nagaan wat een klus dat is geweest, nu is het een station in een station.
De mooie oude constructie is helemaal geklonken, daar zijn mensen die op een schip wonen wel gevoelig voor
Toen we hier aankwamen,  zagen we er niets van de oude overkapping, de route met de trein Antwerpen in gaat kilometers onder de grond door, dus je komt via een aantal roltrappen hier midden onder naar boven. en dan zie je dit, wat een constructie!
toen we Antwerpen weer verlieten moest ik toch wel wat foto's maken van het station, ik denk niet dat ik ooit een mooier station heb gezien, het is echt indrukwekkend, dit is de voorste hal
ik was de camera min of meer vergeten, ik wilde hem eerst niet, toen weer wel meenemen, maar uiteindelijk ben ik hem vergeten. Gelukkig had ik de tablet bij me met een redelijke camera erin,

2 opmerkingen:

abcspeakers.com zei

Wel erg indrukwekkend.
Moeilijk toch om daar in te varen!Jacques W.

Carla Yvonne Noomen zei

Dag lieve Jacques, nee varen gaat daar niet, maar we hebben wel het plan om volgende keer met ons schip te gaan en dan misschien door naar Gent, misschien wel je wel mee, Antwerpen is echt iets voor jou,
Carla