donderdag 29 december 2011

storm

Aad heeft pannekoeken gebakken en we zitten weer bij de kachel, nu ga ik even koffie zetten, later verder.
ik ben maar weer eens begonnen aan een aquarel, hij is nog lang niet af maar ik werk er zo nu en dan even aan.

er staat een stijve bries, de wind komt van de goede kant en blaast ons schip strak tegen de kant.
dit is mijn favoriete boom, die zet ik elk jaar wel op de foto
het is behoorlijk drassig, en je laarzen worden aardig modderig
 vandaag regent het veel, als het even droog is laten we het bootje zakken en Aad haalt de moddersporen uit het gangboord.
vannacht om 03.00 zijn we opgestaan om buiten te controleren of alles nog in orde was, we hoorden een constant gerommel boven ons hoofd, en het volgbootje hing nog in de davit, hoopten we.
dus uit bed kleren, laarzen en jassen aan, en even op onderzoek.
op het roefdak lag zoals we dachten de vlaggestok heen en weer te rollen, die hebben we in het gangboord gelegd en het bootje weer vastgesjord.




Geen opmerkingen: