zondag 18 december 2011

mijn neef Jacques uit Canada


onze ramen liggen dicht

grote korrels.
het hagelt behoorlijk
we hebben het erg gezellig, we draaien ouderwetse filmpjes op YouTube, Dean Martin, de Everly brothers, Aad en Jacques spelen mondharmonica en ik zing, Jacques zingt af en toe tweede stem.Foto`s maken is lastig bij avondlicht ik gebruik de flits niet graag dat brengt de sfeer totaal om zeep, dan maar wat grofkorrelig!

vrijdag varen we naar Leiden, het meer l+igt vol met wintergasten
ik doe met Jacques een spelletje reversie, ouderwets spelletje maar we hebben veel lol.
als we een tijdje zijn afgemeerd, horen we schoten er zijn jagers, waar ik nogal een hekel aan heb, dat komt uit mijn kindertijd toen we nog ons huisje aan de Kaag hadden, we voerden elke dag de eenden,als je dan ziet dat de (tamme) eenden worden opgedreven en uit de sloot gejaagd en daarna terwijl ze nauwelijks in de lucht zijn worden neergeschoten, dat is beeld dat is me bijgebleven. 
het is gelukt, we zijn aan de Balgerij aangeland, onderweg heb ik al eerder zoveel foto´s gemaakt dat ik het weer nu niet trotseer en lekker in de stuurhut blijf het is koud buiten en in de stuurhut ook. 
´s morgens lazen we op teletekst dat de hefbrug bij Alphen naar beneden nis gekomen, wat is er toch aan de hand met onze bruggen en sluizen? We waren in ieder geval van plan om te proberen er onderdoor te varen,   de brug is 1,30 3n ons schip ook, maar we hebben net alle tanks vol, dus we hopen er het beste van.
donderdag vertrokken we uit Gouda, met aan boord mijn neef Jacques uit Ottawa




Geen opmerkingen: