maandag 10 oktober 2011

aanvaring


voorlopig lijkt het te werken.
Ron houdt de geknakte helmstok omhoog, Aad draait de lijmklemmen aan.
een paar lijmklemmen erop

Als we morgen willen kunnen varen moesten we een tijdelijke oplossing zoeken, dus Aad zocht een paar balkjes om de helmstok te spalken
terwijl ik foto´s maakte was de Anna-Koosje( na gegevens uitgewisseld te hebben met Ron, die ook in de buurt was) vetrok de Anna-Koosje. die onderweg was naar Bocxe, zwaaide in de kom en keerde terug richting Guldenbrug
en hing naar beneden, zo valt er niet mee te varen.
de helmstok brak
Bij het wegvaren had Rob de Jan-Salie niet zien liggen, dat heb je met zo´n hoog schip, en was tegen het roer aangevaren
vanmorgen zou de Anna-Koosje vertrekken en ik stond klaar met de camera, Aad was op de Jan-Salie omdat we er dinsdag  mee gaan varen. 
Ik zag de Anna-Koosje van wal steken, en daarna meteen weer terug naar de wal gaan. Aad riep me,  ik nam de camera mee en liep erheen. Ik begreep al gauw wat er aan de hand was.
Gisteravond hadden we even Rob aan boord,we werden uitgenodigd voor een rondleiding en een drankje op de Anna-Koosje. Eerst hebben we natuurlijk een rondje Anthonetta gedaan. Kortom het is een mooi schip het was een gezellige kennismaking.

1 opmerking:

Fran zei

You were lucky there wasn't more damage xxx