dinsdag 27 september 2011

sloepen zeilwedstrijd

Peter en Gert-Jan

 Helma
de Drie Gratieën
de tribune zit nog steeds vol
 de jonge garde is ook vertegenwoordigd, fijn dat er jonge mensen zijn die het Sloepwezen van nieuwe ideeën voorzien
Kees-Jan neemt het woord, de lijst wordt bekend gemaakt, en tot mijn grote verbazing ben ik als eerste geëindigd........helaas BM, dus geen prijs, maar wel de eer!!
in afwachting van de uitslag is de Anthonetta een prima tribune

Anton en Aad
opa Cees
Anne
hij houdt spelen..
dit is Baloe, de hond van Anne en Helma

alle schepen zijn weer binnen
weer terug even bijkomen met een biertje
 en een gesprek.
de Bruintje Beer met Harm-Jan en Aad waren me gepasseerd toen we scherp aan de wind voeren, maar voor de wind liep ik op. maar je kan het ook te goed willen doen, bij het boeischip de Jason, wilde ik te kort rond en bleef met mijn midzwaard achter de ankerlijn hangen. De BB haalde ik niet meer in.
vóór de wind loopt de jol het hardst, dan neem ik het zelfs op tegen een schip als de Koploper.
de Anne-Geer lag als boeischip, dit was de eerste ronding.
veel wind was er niet, zo´n windkracht 3
mijn jolletje ging wel als eerste over de startlijn.
je moet het als klein jolletje wel opnemen tegen een stel sloepen van een heel ander kaliber, vlak voor de startlijn zijn we aan het wachten op het sein en dan moet je er zo gunstig mogelijk voor liggen.
Rombaud en Kirsten onderweg naar de startlijn
iedereen maakt zich klaar voor de wedstrijd.

zondagmorgen palaver voor de wedstrijd, we krijgen allemaal een kaart met de route mee, alle nieuwe deelnemers zijn gemeten, mijn kleine jolletje ook ;-)
ik doe mee BM (buiten mededinging)

Geen opmerkingen: