donderdag 24 maart 2011

laatste dag aan de Balgerij

en ja hoor daar zien we hem verschijnen, grappig om dat zo eerst te zien op de kaart met AIS.
later terug in de stuurhut zie ik op de kaart opeens de Korevaer over de Ringvaart varen, onze overbuur uit 
Leiden
het eilandje aan de overkant wordt afgescheiden van Kaageiland door een slootje waaraan een molen staat.
of nou ja is dit een woonarkje?

 tussen het eiland waar wij liggen en Kaageiland ligt nog een klein eilandje met twee kleine huisjes,
 en waar komen de struiken vandaan?
aan het eind van het eiland gekomen, kijk ik nog even naar de werkzaamheden op Kaageiland
ver achter mij nog steeds zichtbaar, de Anthonetta
mooi plasje tussen het riet met weerspiegeling van de zon
het water is heel helder, maar voor zwemmen is het nog veel te koud.
als ik achterom kijk zie ik de Anthonetta
langs de oever is de grond goed te belopen, dus wandel ik langs het meer.
daarna ben ik nog even het eiland rondgegaan, nou ja meer gebaggerd. Dit is een zoekplaatje: "vind de gans".
daarna  met koffie in het zonnetje
Aad heeft nog moeite gedaan om het stoeltje van Jacques te maken, ik heb het hoesje gewassen en het zit nu provisorisch weer in elkaar. Ik denk niet dat hij het nog wil hebben maar één van zijn kleindochters misschien wel. Hoe hij hierin jaren heeft kunnen zitten is ons een raadsel.
Ik had aan Harm-Jan gezegd dat we in zijn pauze zouden zwaaien, hij kan ons vanuit de kantine bij van Lent zien liggen, dus Aad heeft de vlag gepakt, ben benieuwd of hij het gezien heeft.
de laatste dag is aangebroken, nog lekker genieten van de rust want morgen varen we weer naar Gouda

Geen opmerkingen: