dinsdag 15 september 2009

Den Bosch-Woudrichem

en dan.....
Waar Maas en Waal tesamen vloeit,
en Gorinchem rijst van ver,
daar heft zich aan den linker zoom
en spiegelt in den breede stroom
een slot van eeuwen her"
(Tollens)
Het is ook een prachtige plek, en daar ligt dan Woudrichem.... geen wonder dat Koos en Willy........, maar nu loop,ik op de zaken vooruit.
Nog meer diervolk, het lijken wel fabeldieren, eenhoorns..........of gewoon witte paarden?
meanderend riviertje, met prachtige oevers.
koeien, rood- en zwartbont
de dieren die de rivieroever bevolken, schapen bijvoorbeeld............
Vanaf den Bosch noordwaards over de gekanaliseerde Dieze, dan bakboord uit de Bergsche Maas op.
Prachtig water en land, hier op de foto passeren we het vestingstadje Heusden, vlak voorbij Heusden stuurboord uit de afgedamde Maas op

2 opmerkingen:

Vallypee zei

Hallo Carla! de fotos hier zijn prachtig! Wat mooi landschap. Ik ben een beetje jalous dat jullie zoveel kunnen varen ;)

Ij heb een vraag voor jullie. Zijn jullie blij in Gouda? Een paar jaren geleden werd ik uitgenonodigd een ligplaats in Gouda te vragen maar op dat moment was ik tevreden in Rotterdam. De situatie is nu veranderd en ik vraag me af of Gouda een beter gevoel geeft.

Vallypee zei

Ik heb jouw andere 'posts' gekeken. Mooi!! Koos en ik kennen ool de Zuid Willemsvaart. Sommige van de sluizen zijn vreselijk!

De Wilhemina Kanaal ziet hele mooi uit!