zondag 22 maart 2009

Met Jacques naar het Vennemeer




Ik had de havenmeester van het Vennemeer gebeld en we mochten aan de buitensteiger liggen, er is helaas veel veranderd, de houten huisjes zijn vervangen voor veel grotere stenen huizen, de moderne tijs slaat overal toe.
Maar het was toch leuk daar te zijn.

Hij genoot duidelijk van het varen over de bekende wateren, wij ook trouwens, du we maakte een rondje extra langs de paddestoelenhuisjes, de Dieperpoel, en het Norremeer. 
Hij is altijd mijn favoriete oom geweest, toen ik klein was ik er altijd blij als ik zijn eend in de verte aan zag komen. 
Als we in Leide liggen met het schip dan bel ik altijd en hij probeert de tijd te vinden om aam boord te komen, meestal lukt het wel, ondanks dat hij het altijd druk heeft, heel herkenbaar, de meeste mensen hebben het druk als ze met pensioen zijn.
Jacques, mijn moeders neef uit Leiden zeilde vroeger ook op de Kaag, hij woonde vlak na de oorlog in het huisje aan het Vernnemeer, waar ik vroeger met mijn ouders alle vrije dagen en vakanties doorbracht, 

Geen opmerkingen: