maandag 26 november 2012

de Sint en tweehonderd Pieten

da Hoofdpiet met groene baret assisteert de Sint, de rest van de Pieten deelt pepernoten uit
het is echt een feest
onze Sint met mooie baard geeft handjes aan de kinderen en aan "mevrouw" Carla
Dit is Piet Joris, die niet erg stil wilde staan, kreeg hem lastig op de foto

de pieten zijn zoals elk jaar weer in prima feeststemming, er wordt gedanst en gesprongen op de muziek

v.l.n.r. Myrthe, Rune en Dagmar, ze krijgen aardig wat pepernoten van langskomende Pieten
dan lopen we even flink door om de Sint van boord te zien stappen aan het Regentesseplantsoen.
en Sanne maakt de foto's
Sanne kan niet tillen vanwege rugklachten dus dan tilt oma Thijmen maar op 
en dan als de Sint ons is gepasseerd, stapt iedereen van boord vlak voor me loopt Sanne met Myrthe en Thijmen, die de intocht hier veel leuker vinden dan in Vianen, waar ze de Sint binnenhalen met rapmuziek, ik denk eigenlijk dat de Sint daar niet erg blij van wordt.
Josien tussen de Pieten aan boord van de Johanna
de zwarte Pieten houden van klimmen
in ons gangboord staan de kleinkinderen met ouders, in de verte zien we het schip van de Sint al naderen
het brengt het water aardig in beweging
de bootjes met zwarte Pieten scheuren met een noodgang door de haven
op de ochtend van de intocht van Sinterklaas zien we Daam met z'n twee zoons in het volgbootje van Ron. we roepen wat heen en weer, ze gaan achter de Sint aan.

3 opmerkingen:

Vallypee zei

Wat een leuke feest, Carla! Ik heb besloten jouw blog te volgen :)

Carla Yvonne Noomen zei

Hi Val, Leuk dat je mijn blog gaat volgen, ik zal jou ook gaan volgen, de laatste tijd heb ik er niet veel opgezet, van de zomer hebben we 6 weken gevaren dan heb ik meer te melden, maar voor Kerst steken we weer van wal,
groet ook aan Koos, Carla

Vallypee zei

Dank je Carla. Leuk met je weer contact op te nemen! Op dit moment wonen Koos en ik niet aanbord :( Mijn dochter heeft nodig van een woning gehad dus ik laat haar op de Vereeniging wonen. Koos en ik zitten door de week in een klein appartement in Rotterdam Zuid. Ieder weekend gaan we naar Zeeuws Vlaanderen waar ik een dijk huisje heb en ons schip de Hennie H. Ik vind Zeeuws Vlaanderen heel mooi maar het appartement is niet echt aan mijn smaak :) het is mooi maar ik ben niet gewent aan buurmannen en ik mis mijn schip. Nou ja, misschien later vindt mijn dochter haar eigen woning!