zaterdag 14 mei 2011

weer naar Gouda


ze zijn er ook weer aardig druk mee, leuk dat ze zo enthousiast zijn.
eenmaal  binnen zien we dat de Jacob vordert, hij heeft al een kleurtje.
bijna zwart-wit
we liggen daarna nog even voor de Mallegatsluis, achter ons dit, een paar vogeltjes op het slik
dan onder de Julianasluis bakboord uit en door de versmalling waar ze bezig zijn met  de nieuwe rondweg.
nette dijk bij de nieuwbouwwijk
verder aan het stuurwiel gestaan, geen foto´s gemaakt, dit is bij Gouderak, de nieuwe woningbouw op de voormalige gifgrond.
wordt al snel opgeklopen door dit  grote passagiersschip de Tourmalijn, ik vond dat hij ze wel erg krap opliep.
de Merwede overgestoken naar de Noord, waar het nog redelijk druk was, maar dit was op de Nieuwe Maas. Dit gekoppeld samenstel, met hulpfok....
op dit punt besefte ik dat ik Aads mobieltje op de stroomkast had laten liggen. Ze hebben hiet een nieuwe stroomkast van Walstroom.nl heel handig, je maakt een account aan, sluit je aan op de stroom en meld je aan via de telefoon, dan krijg je walstroom, na afloop meld je je op de zelfde manier af.
dat deed ik dus, maar nadat ik de kast had afgeloten lag het mobieltje nog op de stroomkast.
dus dan maar de brugwachter gebeld, die het gelukkig nog vond.
maar eindelijk konden we door de brug
ik riep de brug op, maar we moesten nog een kwartier wachten, dus dan nog maar even aan grote ijzeren bolder
dit is de Vlieger, de brugwachtster vroeg ons aan de vlieger  af te meren toen we aankwamen.
Dat leek me geen goed idee, waarom lijkt me duidelijk.
vanmorgen moesten we vroeg weg om 8.00 staken we van wal om te zwaaien in de haven, 
op de valreep gisteravond nog gerard opgezocht aan boord van Menthor, wisten eerst niet dat hij daar lag maar we begonnen te twijfelen en hij was het. we hebben hem wat klinknagels gegeven voor de luiken, we hadden er nog wat staan, ooit gekregen van Jan-Pieter.

Geen opmerkingen: